LFK Del 11

Danielle's perspektiv:
 
Solen lyser starkt inne i det stora rummet. Perrie ligger bredvid mig och tittar något på mobilen.
"Goodmorning" säger jag hest och vänder mig mot henne.
"Goodmorning" säger hon lika glatt som vanligt. Niall kom hem sent igår och sa att Liam hade vaknat. Så vi skulle åka hälsa på honom idag. 
"We have to go up now" säger Perrie och slänger på sig ett par svarta mjukisbyxor och en vit tröja med en regnbåge på. Jag ställer mig upp och lägger till täcket så att det ska se lite mer prydligt ut. Vi har bara varit här i 12 timmar, men jag och Perrie har ändå lyckats att göra rummet till en sopptipp. Jag letar upp mina jeans och hittar en röd topp som jag sätter på mig.
"Are you ready for breakfast?" fragar jag Perrie som står i dörröppningen med en chockad min.
"Yeay, but your hair" säger hon och skrattar så mycket att hon behöver lägga sig på golvet. Jag går fram till spegeln och tittar på den stora bollen som har skapats på mitt huvud under natten.
"AAAAA, I have to do something" skriker jag och Perrie ställer sig upp. "Help me, Perrie"
"Okay, Okay, I'm coming" Det tar säkert en halvtimme innan håret ser okej ut igen.
"So, are you ready for breakfast now? frågar jag samtidigt medan jag sätter upp håret i en tofs.
"Yes, sir" svarar Perrie och sätter handen för pannan. Vi skrattar hela vägen ner till matbordet där de andra redan sitter och äter.
*
*
"Where are my phone, Danielle?" skriker Perrie stressat eftersom att alla väntar på oss vid bilen.
"I don't now" svarar jag och slänger runt kläderna som ligger på golvet.
"I find it" säger Perrie med huvudet under sängen. Hon kravlar sig ut från sängen, tar min hand och drar ner mig till hallen. Vi sätter fort på oss skor, jacka och mössa. Jag tar nyckeln som ligger vid bänken och puttar ut Perrie genom dörren. Jag stänger dörren efter mig och vrider om nyckeln i låset. Vi springer fram till den stora bilen och öpnnar dörren. Bilen är som en liten buss och jag och Perrie hittar två lediga plaser längst bak bredvid Eleanor.
"Let's go" skriker Louis medan han startar motorn och sätter på Live While we're young. 
 
En till del! Kommentera gärna vad ni tycker. Har tänkt på perspektivet nu också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback